Всі свої дитячі роки людина проводить у школі. У школі вона зростає, набуває знань, міцнішає фізично і психічно. Разом із закінченням школи закінчується формування цілого ряду психічних якостей, які обумовлюють подальше життя випускника. Яка вона- діагностична модель випускника? Згідно нашого підходу, це випускник, який уже на шкільній лаві оволодів трьома головними життєвими вміннями: він усвідомив себе й своє місце у світі; оволодів діяльністю; оволодів спілкуванням. Причому зробив це у формах соціально санкціонованих, культурних, став компетентним, умілим, сильним, виробив позитивну «я-концепцію». Звичайно, ці ознаки (або властивості) вихованого випускника необхідно спостерігати в реальних вчинках, у «живій» поведінці. Тому педагогічне спостереження й педагогічна оцінка як форма контролю завжди були й будуть існувати у виховній роботі педагогів. Проте ми знаємо, що досить часто наші думки та оцінки суб’єктивні, несправедливі.
Отже, щоб більш достовірно, справедливо й педагогічно конструктивно оцінювати хід розвитку й виховання своїх підопічних, а значить, якість своєї особистої діяльності, вчителям треба навчитися вимірювати й оцінювати стан, благополуччя і здоров’я внутрішнього світу дитини, її самопроцеси, її самонастанови.
Тому з метою з’ясування ефективних шляхів створення оптимальних умов для гармонічного розвитку особистості, починаючи з дошкільного навчального закладу, та вирощування компетентного, умілого, сильного, здатного до саморозвитку та самоактуалізації випускника був започаткований районний проект «Психолого- педагогічний моніторинговий супровід розвитку особистості дитини в умовах ДНЗ – ЗНЗ».
Для реалізації проекту при районному відділі освіти була створена творча група, перше засідання якої відбулося 8 жовтня 2014 р в стінах НВК «ЗОШ І-ІІІ ст№2-гімназія» м. Бара. На засіданні були присутні головний спеціаліст відділу освіти Н. Стрельчук, завідувач РМК Т. Маринюк та члени творчої групи. Очолила творчу групу психолог НВК «ЗОШ І-ІІІ ст№2-гімназія» Н.Корженюк. Творча група визначила терміни, необхідні для повної реалізації проекту, намітила етапи реалізації та розпочала підготовку І частини першого року роботи, а саме – забезпеченням діагностики готовності першокласників до навчання в школі, обробки отриманих результатів та корекційної діяльності.
|