Об'єктивне прискорення
науково-технічного і соціального прогресу, кризові економічні, екологічні,
демографічні, політичні та інші явища, що виникли у сучасному світі, неминуче
позначаються на системі освіти, загострюють протиріччя і труднощі формування молодого
покоління. Традиційні педагогічні засоби виховання, змісту й організації
навчально-виховного процесу все частіше не спрацьовують. Через невідповідність
темпів і характеру соціальних та педагогічних процесів виникають кризові явища
в педагогіці.
Найважливіші з них
виявляються у нездатності освітньо-виховних закладів, по-перше, впливати на
дитину для формування цілісної, а не "часткової" особистості,
по-друге, у невмінні враховувати індивідуальні, вікові та соціо-біопсихологічні
особливості вихованця, неповторність особистості кожного. Тому у сучасному
вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти,
її вплив на особистісній розвиток дитини, значною мірою залежатиме від
результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових
методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та
психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання.
Зазначені проблеми обговорили на
районному семінарі вчителі фізики загальноосвітніх шкіл, який пройшов 5 лютого
цього року на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №4 м. Бара. Тема семінару: «Використання інноваційних
технологій для підвищення якості навчально-виховного процесу при навчанні
фізиці».
Крім основного питання вчителі
фізики визначилися з першочерговими завданнями, які слід здійснити у зв’язку з
підготовкою до вивчення стану викладання та рівня навчальних
досягнень учнів з
фізики, яке буде проводитись Департаментом освіти і науки облдержадміністрації в
березні 2014 року.
|