З початку 2014 – 2015 навчального року в загальноосвітніх навчальних закладах району функціонує 5 класів з інклюзивною формою навчання, в яких навчається 6 дітей з особливими освітніми потребами. Роботу класів організовано на базі НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №2 – гімназії» м. Бара, ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 м. Бара, Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст., Ялтушківської ЗОШ І-ІІІ ст.
Інклюзивна освіта - це розширення участі всіх дітей, зокрема з особливостями психофізичного розвитку, в освітньому процесі, один із можливих засобів реалізації прав дітей на рівний доступ до якісної освіти. Інклюзивна освіта визначає, що всі діти різні, а школи й освітня система повинні підлаштовуватися під індивідуальні потреби всіх учнів - із порушеннями розвитку і без них. Важливою умовою інклюзивного навчання є командний підхід, або інакше кажучи колективний вплив на дитину з боку вчителя, асистента вчителя, психолога, соціального педагога, логопеда, дефектолога, лікаря, реабілітолога, батьків. Створення такої команди є дуже бажаним, оскільки всі її учасники діють за єдиним планом, маючи можливість відстежувати і корегувати практично всі показники розвитку дитини.
Саме з цією метою 23 грудня 2014 року на базі НВК«ЗОШ І-ІІІ ст. №2 – гімназії» м. Бара було проведено чергове засідання координаційно – методичної ради з питань впровадження інклюзивного навчання. В ході засідання обговорювались питання організації навчання дітей з порушеннями зору, адаптації класного середовища, обговорення індивідуальної програми розвитку та індивідуальної навчальної програми для дітей з порушеннями зору.
В роботі координаційно – методичної ради взяли участь Чопик Л.І., тифлопедагог, викладач кафедри методології та управління освіти ОІПОПП; Стрельчук Н.О., головний спеціаліст відділу освіти Барської РДА, Береза І.І., консультант – корекційний педагог РПМПК.
|