Субота, 20.04.2024, 05:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Барської райдержадміністрації

Форма входу

Головна » 2014 » Квітень » 16 » Формування в учнів практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду шляхом використання навчального експерименту на уроках ф
16:54
Формування в учнів практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду шляхом використання навчального експерименту на уроках ф

16 квітня 2014 року на базі Копайгородської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся практичний семінар учителів фізики загальноосвітніх шкіл району. Предметом  розгляду на зазначеному зібранні було питання формування в учнів практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду шляхом використання навчального експерименту на уроках фізики.

Чому семінар вирішено було проводити саме на базі Копайгородської ЗОШ І-ІІІ ст.? Та тому, що в цій школі склалися давні та гарні традиції щодо успішного вирішення зазначеної проблеми. Вчителі старшого покоління добре пам’ятають фізика-віртуоза Петрика А. Ф. Слава про його уроки та учнів котилася по всій Вінницькій області. Досвід роботи вчителя переймали колеги не лише в районі, але й далеко за його межами. Згодом педагогічну естафету підхопив також добре знаний у районі Слободянюк М. Я. Сьогодні  славні традиції своїх попередників продовжують Тимошенко В. М. та Тимошенко С. М.

Офіційну частину семінару відкрив директор школи Науменко В. В. Він щиро привітав гостей у стінах свого навчального закладу, розповів про традиції та здобутки творчого педагогічного колективу, який очолює. Не оминув також проблем, яких, як і в будь-якій іншій школі району, вистачає. Особливий акцент у своєму виступі керівник зробив на місці та ролі природних наук, зокрема фізики,  у формуванні  світогляду сьогоднішніх школярів. Відповів на запитання гостей. Учасники семінару не без цікавості переглянули змістовний відеофільм-презентацію про школу.

 

Далі гостям було запропоновано відвідати відкритий  урок  у 8-ому класі на тему «Плавлення та кристалізація речовини», який підготував  та провів  Тимошенко В. М. Провідною ідеєю уроку була демонстрація форм та методів роботи по формуванню в учнів практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду шляхом використання навчального фізичного експерименту.

Подальший розвиток названа проблема отримала під час  інтелектуальної фізичної гри  «Знавці фізики», яку підготувала та з успіхом провела з школярами вчителька Тимошенко С. М. До слова, як один так і другий педагог продемонстрували присутнім колегам можливості модельного фізичного експерименту з використанням комп’ютерної та мультимедійної техніки.

Під час засідання «круглого столу» вчителі фізики підняли цілий пласт проблем, які виникають в ході організації фізичного експерименту при навчанні фізиці. Своїми думками з цього приводу поділилися Тимошенко В. М.,  Тимошенко С. М.,  Ремажевська Т. В., Лотоцька О. М., Сторожук Л. В., Артюх Н. А., Іщук А. І., Сухар С.М., Демчук Л. І. Вони, зокрема, зводились до того, що в  наш час склалась ситуація, коли вчитель повинен виконувати програму повною мірою, але матеріально-технічна база шкіл не дає можливість цього зробити, оскільки база кабінетів фізики давно застаріла і не відповідає сучасним вимогам до постановки ані демонстраційного, ані фронтального експерименту. Тому вчителі вимушені часто придумувати експериментальні завдання з використанням саморобних приладів. Тому грамотні та цікаві знахідки в цій галузі є дуже корисними для вчителів фізики.

Фізика – експериментальна наука. Тому ця її особливість, зазначалося у виступах,  визначає низку специфічних завдань шкільного курсу фізики, спрямованих на засвоєння наукових методів пізнання. Завдяки навчальному фізичному експерименту учні оволодівають досвідом практичної діяльності людства в галузі здобуття фактів та їх попереднього узагальнення на рівні емпіричних уявлень, понять і законів. Саме через навчальний фізичний експеримент найефективніше здійснюється діяльнісний підхід до навчання фізики.

З іншого боку, навчальний фізичний експеримент дидактично забезпечує процесуальну складову навчання фізики, зокрема формує в учнів експериментальні вміння і дослідницькі навички, озброює їх інструментарієм дослідження, який стає засобом навчання. 

Таким чином, навчальний фізичний експеримент як органічна складова методичної системи навчання фізики забезпечує формування в учнів необхідних практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду експериментальної діяльності, завдяки яким вони стають спроможними у межах набутих знань розв’язувати пізнавальні завдання засобами фізичного експерименту. У шкільному навчанні він реалізується у формі демонстраційного і фронтального експерименту, лабораторних робіт, робіт фізичного практикуму, позаурочних дослідів і спостережень тощо…

Формування узагальненого експериментального вміння – процес довготривалий, який вимагає планомірної роботи вчителя і учнів протягом усього часу навчання фізики в основній і старшій школі.

Підсумував роботу семінару Козак В. Р., методист районного методичного кабінету.

    

    

    

Переглядів: 612 | Додав: Адміністратор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
«  Квітень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
www.pedpresa.com

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz